Správu bytového domu dnes zajišťuje řada společností, které to dělají více či méně profesionálně. V některých případech může docházet k pochybením, které je pak potřeba řešit výměnou bytového správce. Víte ale, co všechno by měl bytový správce zajistit a jak by měl s vámi komunikovat? Pokud nejste s něčím spokojeni, je samozřejmě potřeba se ozvat.
Když nejste spokojeni s chodem služeb
Většina lidí má zpravidla výhrady k záležitostem údržby. Obvykle se jedná o úklid ve veřejných prostorách, tedy na chodbách, o zimní úklid nebo stav výtahů. Správce bytového domu by se měl snažit o to, aby vše probíhalo ke spokojenosti lidí, kteří zde bydlí. Pokud je potřeba zvážit výměnu správce bytového domu, tak je tak možné učinit na schůzi majitelů bytů, kde lze odvolat nadpoloviční většinou všech hlasů. Problematické může být, že:
- Schůzi svolává správcovská společnost
- Informování majitelů bytů
V prvním případě jde o docela kuriózní skutečnost, můžete se tak setkat s obstrukcemi ze strany správce. Pokud však schůzi nesvolá do 15 dní, je možné ji svolat samotnými majiteli bytů, ale je potřeba na to sehnat podpisy. Stačí však pouze čtvrtina celkového počtu.
O něco horší to může být s informováním velkého množství majitelů bytů, protože jak jsme již zmínili, pro odvolání správce je potřeba nadpoloviční většina. K tomu je ideální využít letáků do schránky, pokud není kladná odezva tak samozřejmě také pokusem o osobní kontakt.
Zálohový předpis a roční vyúčtování
Někdy mohou být lidé nespokojeni nejen se službami údržby, ale také se stránkou administrativní, což je často ještě závažnější problém. Správce bytového domu má povinnost do 31. května zaslat roční vyúčtování nájemného a také pravidelně měsíčně posílá zálohový předpis. Problémy nastávají, pokud se v dokumentech objevují nesrovnalosti nebo jsou značně nesrozumitelné. Trvejte na vysvětlení ze strany správce, pokud věci neřeší, je rovněž na místě jeho odvolání.
Komentáře